اسم مصدر Gerund

مثال:

I remember seeing him somewhere before

بخاطر می آورم که او را قبلاً جایی دیده باشم

I remember to post your letter on my way home

بخاطر دارم که نامه تو را سر راهم به منزل پست کنم

نکته:اگر بعد از فعل try مصدر بکاررود معنی Try سعی کردن و کوشش کردن است ولی چنانچه بعد از آن اسم مصدر بکار رود معنی آزمایش کردن را می دهد. مثال:

They tried to put wire-netting all round the garden

آنها سعی کردند اطراف باغ را سیم طوری بکشند

They tried putting wire-netting all round the garden

آنها برای آزمایش اطراف باغ را سیم طوری کشیدند(آزمایش کردند که ببینند آیا مشکل آنها حل میشود یا خیر؟)

نکته :اگر بعد از فعل propose مصدر بکاررود معنی قصد داشتن را می دهد ولی چنانچه بعد از آن اسم مصدر بکاررود معنی پیشنهاد کردن را می دهد.مثال:

I propose to start studying tomorrow

من قصد دارم مطالعه را از فردا آغاز کنم

I propose waiting for him for five minutes

پیشنهاد می کنم پنج دقیقه منتظر او بمانیم

/

مثال برای it wants

The grass wants cutting

The grass wants to be cut  چمن احتیاج دارد که زده شود (چمن باید کوتاه شود)

 

The garden wants watering

The garden wants to be watered  باغ احتیاج به آب دارد( به باغ باید آب داده شود)


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : چهار شنبه 22 مرداد 1393برچسب:, | 1:0 | نویسنده : sahar teacher |